ویزای کانادا

ساخت وبلاگ

در زیر چند مثال از “کار” آمده است که میتواند منجر به دریافت ویزای کانادا باشد.

یک مکانیک برای تعمیر ماشین آلات خاصی به کانادا آمده است و یا طبق قراردادی که با شرکت خود دارد باید برای مدتی در کانادا به تعمیر ماشین آلات بپردازد. حتی اگر این فرد حقوق خود را در خارج از کانادا دریافت کند یا شرکتی که برایش کار می کند کانادایی نباشد، فعالیت وی مشمول تعریف “کار” می شود.

فردی خود اشتغال در کانادا به تاسیس یک فعالیت اقتصادی در رقابت با بازار کار اقدام می کند. برای مثال تاسیس یک فروشگاه مواد غذایی یا خشک شویی.

فرد خود اشتغالی که بابت فعالیت های خود در کانادا حق الزحمه یا پورسانت دریافت می کند.

فردی در کانادا بدون دریافت حقوق کار می کند ولی هدف وی کسب تجربه کانادایی است (مثل دانشجویی که به کارآموزی Practicum یا آموزش حین تحصیل Inteship مشغول است).

موارد فوق تنها چند مثال از کار کردن در کانادا و به منظور تشریح بهتر مساله بود.

 

فعالیت هایی که کار محسوب نمی شوند و ویزای کانادا به آنها تعلق نمیگیرد

فعالیت هایی که فرصت های شغلی را از کانادایی های نمی گیرند و در ضمن به قصد کسب تجربه کانادایی انجام نمی شوند در تعریف “کار” نمی گنجند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

فعالیت های داوطلبانه که به طور معمول حق الزحمه ای در بر ندارد (مثل عضویت در هیأت مدیره یک سازمان امور خیریه). این نوع فعالیت ها معمولا پاره وقت هستند.

کمک به افراد خانواده. مثل مادری که نوه اش را نگهداری می کند یا برادرزاده ای که به عموی خود در تعمیرات منزل کمک می کند.

فعالیت های خارج از کانادا (مثل خدمات تلفنی از راه دور) که حقوق آنها هم در خارج از کانادا پرداخت می شود.

فعالیت های خوداشتغالی ای که عملا اثری برروی بازار کانادا ندارد مثل کشاورز آمریکایی ای که در کانادا زمین کشاورزی دارد و برروی آن کار می کند.

یکی از موارد خاص که می توان آن را “کار” محسوب نکرد این است که یک نفر بابت محل خواب و خوراک خود به مدت کوتاه (چهار هفته یا کمتر) برای صاحب خانه کار کند.

 

اگر با ویزای موقت (مثلا ویزای توریستی) وارد کانادا شده اید و قصد کار کردن در کانادا دارید، مطمئن شوید که فعالیت شما “کار” محسوب می شود یا خیر و اگر “کار” محسوب می شود، آیا برای آن نیاز به “مجوز کار” Work Permit دارید یا خیر. عدم رعایت این مساله می تواند منجر به اخراج شما از کانادا و لغو ویزای کانادا و عواقب بعدی آن شود.

ویزای کانادا...
ما را در سایت ویزای کانادا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ویزای کانادا canada123 بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 26 شهريور 1396 ساعت: 17:55

این نوشته درباره ویزای توریستی نوشته شده است ولی می تواند در مورد سایر ویزاهای موقت کانادا هم تا حدودی صدق کند. برای آشنایی با ویزاهای کانادا به سایت ویزای کانادا مراجعه نمایید.

 

بیشتر مردم دنیا برای مسافرت به کانادا نیاز به ویزا دارند. ویزای مسافرتی از نوع ویزاهای موقت کاناداست که Temporary Visit Visa می گویند. به طور کلی برای آنکه موفق به دریافت این ویزا شوید باید شرایط زیر را داشته باشید.

 

فرم های تقاضانامه ویزا را بی کم و کاست پر کنید.

مدارک لازم را به طور کامل ارائه نمایید.

به کمک فرم ها و مدارک نشان دهید که انگیزه موجه برای مسافرت به کانادا دارید.

به کمک فرم ها و مدارک نشان دهید که استطاعت مالی لازم برای مسافرت به کانادا دارید.

به کمک فرم ها و مدارک نشان دهید که پیش از خاتمه مدت اقامت خود در کانادا خاک این کشور را ترک خواهید کرد .

اگر همه شرایط فوق از نظر افسر مهاجرت تأمین شده باشد، ویزای کانادا را صادر می کند. البته صدور ویزا به معنای حق مسلم ورود شما به کانادا نیست. هنگام ورود به کانادا، افسر گمرک یا اداره مهاجرت مدارک شما را بررسی و سوالاتی از شما می پرسد تا مطمئن شود همچنان شرایط فوق را دارید. در آن صورت به شما ویزای قطعی می دهد. در واقع هنگام ورود به کاناداست که مشخص می شود حداکثر تا چه زمان می توانید در کانادا بمانید. معمولاً حداکثر مدت زمان اقامت موقت در کانادا با ویزای توریستی 6 ماه است.

 

انگیزه موجه برای مسافرت به کانادا

علت مسافرتتان به کانادا باید موجه باشد. همین که قصد دارم به کانادا مسافرت کنم کافی نیست. دیدار دوستان و آشنایان، دیدار اهالی فامیل، شرکت در سمینارهای علمی و امثال آن می تواند از انگیزه های موجه تلقی شوند. البته مثلا اینکه یک آقای بیست و دو ساله بخواهد عمه مادرش را که 76 سال دارد ملاقات کند عجیب است. کلاه خودتان را قاضی کنید و بپرسید آیا دلیلی که برای سفر می آورم واقعاً موجه است؟ افسر مهاجرت در این خصوص چه فکری خواهد کرد؟ اگر دلیل شما متقاعد کننده نیست یا به فکر انگیزه بهتری باشید، یا آنکه از خیر سفر به کانادا بگذرید و بیخود پول و وقت خود را تلف نکنید. در ضمن هر انگیزه ای که بوی ماندن در کانادا بدهد، موجب رد شدن شما خواهد شد. به عبارت دیگر انگیزه تان باید موجه باشد ولی آن قدر قوی نباشد که نشان دهد می خواهید در کانادا بمانید یا آنکه در کانادا کار کنید و یا ویزای کانادا میخواهید. بخاطر داشته باشید که کسانی که ویزای توریستی Temporary Visit Visa دریافت می کنند حق کار و تحصیل در کانادا ندارند .

 

ویزای کانادا...
ما را در سایت ویزای کانادا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ویزای کانادا canada123 بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 9 شهريور 1396 ساعت: 16:54